niedziela, 1 lipca 2012

Skrzypowa regeneracja.

Witam was cieplutko.!


Skrzyp jest ziołem znanym od tysięcy lat, a lista jego właściwości leczniczych jest naprawdę długa. Dziś jednak chcę skupić się nad jego działaniem na włosy. Coraz częściej reklamowane są środki zawierające właśnie wyciąg ze skrzypu polnego, pospolitego chwastu, który znajdziemy na każdej polanie. Prawdą jest, że skrzyp wzmacnia włosy i sprawia, że wypada ich znacznie mniej. Tylko czy warto zażywać go w chemicznych tabletkach.? Raczej nie. Powstały również odżywki do włosów i różnego rodzaju wcierki ze skrzypu, ale one również zawierają jakieś dodatkowe chemiczne substancje. Tu rodzi się pytanie. Co zrobić by skrzyp był w czystej postaci bez chemikaliów.?

Szukałam przez naprawdę długi czas odpowiedzi na to pytanie. Zerwałam dość sporo skrzypu, który rośnie niedaleko mojego domu, ususzyłam go i zaczęłam myśleć, w jaki sposób mogę z niego zrobić miksturę dobrą dla moich włosów.







Co zrobiłam... Większą garść mojego ususzonego wcześniej skrzypu wrzuciłam do garnka z wodą (około 2 szklanki) i całość warzyłam około 20 minut. Zapach nie jest piękny, uprzedzam, ale warty grzechu. Całość przelałam później do flakonu po starej odżywce, tak abym mogła po każdym myciu spryskiwać swoje włosy. Jeśli ktoś z was chce, możecie dodać sok z połowy cytryny, która również dobrze działa na włosy. Zapach jest mniej ziołowy, a wasze włosy dostają dodatkowo zastrzyk witaminy C.

Regularne stosowanie już po kilku użyciach daje rewelacyjne efekty. Włosy stają się lśniące mocne, i jeśli chodzi o moje, mniej się rozdwajają. 

Alex.


2 komentarze:

  1. Ja ze srzypu robię płykankę do włosów, ale spróbuję zrobić tak jak ty i wlać wywar do butelki po odżywce oraz codziennie pryskać włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płukanka to też dobry pomysł, ale poprzez używanie skrzypu jako odżywkę bez spłukiwania, starcza na dłużej.

      Usuń